واتساپ با شفاف سازی حریم خصوصی کاربران خود از فراری شدنشان جلوگیری میکند!

واتساپ و فیسبوک پیام‌های خصوصی شما را نمیخوانند

واتساپ و فیسبوک باید می‌دانستند که اتمام حجت با کاربرانشان به خوبی پذیرفته نمی‌شود! و حتی اگر اطلاعات گمراه‌کننده زیادی وجود داشته باشد، مردم مشتاقانه به پیامرسان‌های دیگری چون سیگنال و تلگرام کوچ میکنند.

حریم خصوصی کاربران واتساپ و فیسبوک امن میمانند و پیام های خصوصی خوانده نمیشوند
حریم خصوصی کاربران واتساپ و فیسبوک امن میمانند و پیام های خصوصی خوانده نمیشوند و تماس های شما شنیده نمیشوند

همچنان حریم خصوصی شما را حفظ میکنیم.

واتساپ یک اینفوگرافیک (تصویر بالا) ارسال کرده که توضیح دهد این پیامرسان با وجود سیاست حفظ حریم خصوصی جدید که کاربران هم باید آن را بپذیرند، همچنان از پیام‌های خصوصیشان محافظت می‌کند.

whatsapp تایید کرد که به روزرسانی خط مشی حریم خصوصی روی پیام‌های شما که برای دوستان یا آشنایان و فامیل خود ارسال میکنید تاثیری نخواهد داشت؛ آنها همچنان با رمزگذاری انتها به انتها (end to end decryption) به دست گیرند میرسند و نه توسط واتسپ و نه توسط facebook قابل مشاهده نیستند!

بروزرسانی حریم خصوصی جدید واتساپ در مورد تغییر در نحوه ارسال پیام برای اکانت های بیزینسی واتساپ می‌باشد که این خود اختیاریست. آن‌ها همچنین شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده‌ها برای بیزینس اکانت‌ها فرام می‌کنند.

اینفوگرافیک مشخص فوق مشخص میکند که چه نوع اطالاعاتی از چشم و نگاه فیسبوک و واتساپ در امان خواهد ماند، مثل پیام‌های خصوصی ذکر شده، اینکه چه کسی به شما پیام می‌دهد یا با شما تماس می‌گیرد، مکان GPS شما و گروه‌های شما در امان خواهند ماند. آن‌ها مخاطبین شمارا با فیسبوک به اشتراک نمی‌گذارند و همچنین ناپدید شدن پیام‌ها چون قبل وجود خواهند داشت و می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید.

واتساپ تصریح کرد که برخی از مشاغل از خدمات میزبانی فیسبوک برای مدیریت چت‌های واتساپ استفاده می‌کنند بنابراین اگر به این مشاغل و بیزینس‌ها در واتساپ پیام دهید، آن‌ها ممکن است بتوانند از اطلاعات برای اهداف بازاریابی و مارکتینگ خود برای تبلیغات هدفمند استفاده ببرند، آن‌ها برچسب گذاری می‌شوند تا کاربران از نحوه استفاده از داده‌های خود آگاه باشند. این پرسش و پاسخ مقداری قضیه را روشن کرده ولی باز هم نمی‌تواند از کوچ افراد از واتساپ به سیگنال یا تلگرام جلوگیری کند.

توسعه دهندگان XDA می‌گویند هنوز برخی از اطلاعات گمراه کننده درباره توضیحات اخیر واتساپ وجود دارد، خصوصا دسترسی به مکان کاربر (GPS). این اینفوگرافیک می‌گوید که آن‌ها “نمی‌توانند مکان مشترک را ببینند و همچنین فیسبوک نیز نمی‌تواند” اما بعضی از عبارات در سیاست حریم خصوصی بسیار مبهم است و هرچند که شما جی پی اس خود را خاموش کنید این برنامه‌ها همچنان می‌توانند اطلاعات موقعیت عمومی شما را جمع‌آوری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا