بهترین پرینتر چندکاره‌ی دنیا چیست؟ مقایسه کانن، اچ پی با اپسون برنده کیست؟

پرینتر چندکاره همه کاره اچ پی کانن اپسون

به راهنمای خرید پرینتر چندکاره کوپرینت خوش اومدین. پرینترهای چندکاره (یا all in one printer) توانایی‌هایی مثل پرینت، کپی و اسکن دارند؛ اما یافتن یک پرینتر چندکاره که همه‌ی این کارها را مدیریت کند خود یک چالش برای خریدار به حساب می‌آید. بسته به اینکه شما پرینتر جوهرافشان یا لیزری چندکاره بخواهید هر برند نقاط قوت و ضعف خود را دارد، پس کدام برند برای شما مناسب است؟

در این مقاله ما به مقایسه‌ی عملکرد و قابلیت‌های برندهای برتر می‌پردازیم تا شما به تصمیم معقولی برسید. بعد از بررسی ده‌ها مدل از پرینتر اپسون، کانن و اچ پی و ساعت‌ها بررسی آن‌ها و پرینت تستی تعدادی برگه، توانستیم به نتیجه قابل اکتفایی در این باره برسیم!

همچنین شما میتوانید “مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان برای خرید” را در مقاله‌های قبلی ما بخوانید.


پرینت اپسون EcoTank Et-4760

اپسون EcoTank ET-4760

یک پرینتر با مصرف جوهر عالی برای خانه یا دفتر
برند: اپسون
نوع پرینتر: جوهرافشان
قابلیت‌ها: پرینت، کپی، اسکن، فکس
نمایشگر: لمسی 6 سانتیمتری رنگی
جوهر/تونر: 4 تانک جوهر (سیاه، فیروزه‌ای، ارغوانی، زرد)
اتصالات: وای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، اترنت، USB 2، خط فکس
+ پرینت و کپی سریع با کیفیت چاپ عکس بالا
+ هزینه پایین جوهر
+ دوبلکسر سرعتی
تک سینی کاغذ
پرینت‌های دوپلکس روشن‌تر از پرینت‌های تک رو هست!

پرینتر اپسون اکوتانک ET4760 یک انتخاب مناسب برای دفترهای شلوغ، با تشکر از ترکیب عملکرد قدرتمند آن است. اکوتانک نامش را نه فقط بخاطر پرینت چند هزار کاغذ در ماه کسب کرده است بلکه بخاطر هزینه کم جوهر با مخزن بزرگ نیز هست.

پرینتر پلمپ آن دارای جوهری برای چاپ 7500 صفحه چاپ سیاه سفید یا 6000 صفحه چاپ رنگی است. هرچند فاقد سینی دوم کاغذ است ولی گزینه مناسبی برای خرید میتواند باشد.

شما می‌توانید با مراجع به صفحه “سفارش آنلاین پرینت سیاه سفید و رنگی” درخواست خود را ثبت کنید، کوپرینت کارهای چاپ، بسته بندی و ارسال تا درب منزل شما را انجام خواهد داد!

پرینتر کانن پیکسما Pixma TR8620

پرینتر کانن پیکسما Pixma TR8620

√ عملکردی قدرتمند با کیفیت چاپ تصویر محشر
برند: کانن
نوع پرینتر: جوهرافشان
قابلیت‌ها: پرینت، کپی، اسکن، فکس
نمایشگر: لمسی 10.9 سانتیمتری رنگی
جوهر/تونر: 5 کارتریجه (رنگدانه سیاه، بر اساس رنگ سیاه، ارغوانی، زرد، فیروزه‌ای)
اتصالات: وای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، اترنت، USB 2
+ پرینت سریع تصویر با تصاویر باکیفیت عالی
+ کپی سریع
+ دارای قابلیت ADF (تغذیه اتوماتیک اسناد) و دوپلکسر
هزینه جوهر بالا
بعضی تنظیمات اسکن یا کپی در منوهای LCD نیست!

با قابلیت تغذیه اتوماتیک اسناد و دوپلکسر داخلی کار اسکن، کپی و حتی پرینت شما سریعتر پیش می‌رود و تنها شکایت ما هزینه جوهر بالای این پرینتر است.
جایی که کانن که بخوبی می درخشد همین کیفیت چاپ فوق العاده‌ی عکس هاست، هرچند چاپ اسناد هم کیفیت خوبی دارد.
کانن شاید مدل خوبی برای چاپ در تیراژ بالا نباشد چون هزینه بالایی هم برای شما می‌اندازد و صرفه ندارد.

پرینتر اچ پی اسمارت تانک پلاس  HP Smart Tank Plus 651

پرینتر اچ پی اسمارت تانک پلاس 651 (HP Smart Tank Plus 651)

هزینه جوهر پایین و کیفیت پرینت شکست ناپذیر
برند: اچ پی
نوع پرینتر: جوهرافشان
قابلیت‌ها: پرینت، کپی، اسکن، فکس
نمایشگر: لمسی 6 سانتیمتری تک رنگ
جوهر/تونر: 4 تانک جوهر (سیاه، فیروزه‌ای، ارغوانی، زرد)
اتصالات: وای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، اترنت، USB 2
+ هزینه جوهر خیلی خیلی پایین
+ کیفیت پرینت بسیار بالا
سرعت پرینت، کپی و اسکن کم و خسته کننده
بکوچک و تک رنگ بودن تاچ اسکرین!

مدل‌های اچ پی پرینت‌های متن و اسناد باکیفیتی به شما تحویل میدهند که اکثر مدل‌های اپسون (حالا بجز مدل WF-2760) چنین چاپ متن تیز و باکیفیتی ارائه نمیدهند و همچنین سرعت پرینت بالایی درمیان جوهرافشان‌ها دارد که نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.


کیفیت چاپ متن: اپسون یا کانن یا اچ پی

هرچند که پرینترهای جوهرافشان بیشتر برای چاپ تصاویر هستند تا که متن‌ها (که پرینترهای لیزری برای چاپ متون و اسناد مناسبترند.)، تعدادی از جوهرافشان‌ها امروزه کاری نزدیک به کاری که پرینتر لیزری میکند را ارائه میدهند. در هر دو مدل‌های Canon Pixma TS6020 و Canon Pixma MG3620 در صورتیکه شما روی کاغذهای باکیفیت چاپ بزنید متن‌ها را بخوبی چاپ میکنند.

پرینتر کانن

همچنین مدل‌های اچ پی (HP) مداوم پرینت متن باکیفیتی را ارائه میدهند. هرچند اکثر مدل‌های اپسون چنین چاپ متنی را ارائه نمیدهند و کمتر در زمینه چاپ متون توسط جوهرافشان‌ها چشمگیر هستند (بجز مدل WF-2760 که متون را شارپ، تیز و بخوبی چاپ کرده و سرعت خوبی هم دارد.)

برای چاپ اسناد و متن‌ها مدل‌های HP غالبا خوب هستند، مدل کانن TS6020 براقترین و واضحترین فرم حروف را چاپ میکند. اپسون WF-2760 همچنین متن‌ها را با جذابیت بخصوصی چاپ کرده، هرچند مدل اپسون اکسپرژن XP-640 متن‌ها را حتی روی کاغذهای مات، با لبه‌های بلوری (نه تیز و شارپ) چاپ میکند.

چاپ تصاویر پی دی افروی کاغذهای ساده تخصص مدل‎های اچ پی است. هر دو مدل HP Envy 5540 و HP Officejet 4650 جزئیات خوب و اشباع رنگ مناسبی پرینت میکنند. مدل کانن MG3620 سایه‌های سیاه بیش از حدی ایجاد میکند.

برنده‌ی کیفیت چاپ متن: کانن
بهترین چندکاره برای چاپ متون: کانن TS6020 کیفیت خوب با سرعت 9.8 کاغذ در دقیقه؛ ازونور مدل HP Envy 5540 (که کیفیت چاپ متون قابل احترامی دارد) سرعت 8.1 کاغذ در دقیقه دارد.

پرینت تصاویر براق: اپسون یا کانن یا اچ پی؟

ذکر این نکته که تمامی مدل‌ها پرینت تصاویر براق خوبی انجام میدهند اما چند تفاوت کوچک قابل ذکر دارند. مدل‌های اپسون و اچ پی مقداری به سمت پرینت گرم (warm) شیفت کرده است، که ممکن است طبق مذاق شما باشد یا نباشد. مدل‌های کانن رنگ‌های طبیعی‌تری ارائه میدهند؛ درهرحال هر دو مدل‌های TS6020 و MG3620 اشباع رنگ بیشتری برای رنگ‌های قرمز پررنگ نسبت به باقی مدل‌ها ایجاد میکنند.

اپسون مدل XP-640 پرینتی با جزئیات زیاد و خوب و اشباع رنگ مناسب انجام میدهد، اما یکی از تست‌های چاپ ما رنگ‌ها را مقداری غیر طبیعی نشان داد با زردی بیشتر!

چند مدلی برای تولید جزئیات خوب در قسمت‌های سایه تیره‌ی عکس از منظره‎‌ی غروب خورشید شکست خوردند. اپسون مدل XP-640 سایه‌ها را صاف، بدون جزئیات ظریف نشان داد درحالیکه کانن TS6020 و HP 5540 مقداری جزئیات در این نواحی سایه تیره نشان دادند.

پرینت توسط اپسون XP-420 و WF-2760 به نظر مقداری روشنایی اضافه روی تصویر نشان میدادند (مقداری حالت ابرگونه) و مدل کانن TS6020 مقداری نواحی سایه را مقداری بلاک کرده بود.

برنده چاپ تصویر براق: کانن
بهترین مدل چندکاره چاپ تصویر براق: کانن TS6020 تصاویر براق خوب با اشباع رنگ مناسب که طبیعی بنظر میرسند چاپ میکند.

کیفیت کپی و اسکن: اچ پی یا کانن یا اپسون؟

مدل‌های اچ پی برای تولید رنگ روی کاغذهای معمولی عالی عمل میکنند، همراه با جزئیات خوب و ترنزیشن نرم. مدل Envy 5540 اچ پی یکی از بهترین کپی‌ها را انجام میدهد. بطور تعجب آمیزی، اچ پی مدل OfficeJet 4650 کپی‌هایی میگیرد که دقیقا جزئیات خوبی در معرض نمایش قرار نمیدهد و سایه‌های تیره‌تری ایجاد میکند. کپی‌های OfficeJet در رنگ خاکستری هم بافت خالدار و ترنزیشن میان رنگ خشنی ایجاد میکند. از آن ناامیدکننده‌تر، درصورت استفاده از ADF (تغذیه اتوماتیک اسناد) رنگ سیاه و سفید بیشتر تخریب میشوند.

کپی‌ها از مدل کانن نسبت به اچ پی Envy 5540 مقداری بافت‌های خشنتری تولید میکنند. همچنان، کانن TS6020 تولید رنگ خوبی دارند، هرچند مناطق تاریک جزئیات خود را از دست میدهند. کپی‌های مدل MG3620 تولید نوارهایی با رنگ متضاد (تولید باندینگ) میکند، و فاقد ترنزیشن حالت افکت تختی به کپی میدهد. همچنین، متون مقداری از حالت اصلی خشنتر هستند.

پرینتر اچ پی انوی 5540 HP envy printer
پرینتر 5540 HP envy printer

بین مدل‌های ا7سون، XP-640 بهترین دستگاه کپیست: هرچند کپی‌های آن از بعضی دیگر دستگاها روشنتر است، اپسون چندکاره ترنزیشن نرمی از کپی تصاویر ایجاد میکند. آن 2 مدل دیگر اپسون تصاویر را تیره‌تر تولید میکنند.

کیفیت اسکن در کانن و اچ پی و در اپسون مدل Xp-420 خیره کننده‌ست (ولی در دو مدل دیگر اپسون ای، دمدمی مزاج عمل میکند). XP-640 گاهی اوقات بعد از اسکن، لبه‌های متن را مقداری خشنتر نشان میدهد مخصوصا اگر موقع اسکن هم کمی لغزش روی شیشه اسکنر ایجاد کنید. همچنین اپسون WF-2760 به سختی میشود یک اسکن جذاب انجام داد بدون اینکه اول پیش نمایش اسکن را ببینید.

برنده کپی رنگی روی کاغذ ساده: اچ پی
بهترین کپی کننده چندکاره از رنگ‌های گرافیکی: هردو اچ پی Envy 5540 و اچ پی OfficeJet 4650 جزئیات بالایی خلق میکنند و اشباع رنگ غنی‌ای دارند.

برنده اسکنر: کانن
بهترین چندکاره اسکنر: بیشتر جوهرافشان‌های چندکاره اسکن‌های باکیفیتی انجام میدهند، اما Canon مثل مدل کانن پیکسما TS6020 در کسری از زمان پرینتر اپسون و مدل‌های چندکاره HP انجام میدهد.

سرعت کپی و اسکن: کانن یا اپسون یا اچ پی؟

در سرعت کپی: کانن و اپسون پیروز هستند، اپسون با سرعت کپی سیاه سفید در 11.4 ثانیه و کانن با سرعت 13.4 ثانیه در مقایسه با اچ پی که 24.2 ثانیه ست جلوتر هستند.

سرعت اسکن سیاه سفید برای PDF: کانن مدل MG3620 با سرعت 8.9 ثانیه، سپس اچ پی Envy 5540 با سرعت 9.7 ثانیه و اپسون XP-420 با سرعت 10.9 ثانیه در این رقابت بودند. آهسته‌ترین اپسون مدل Xp-640 بود که 16.1 ثانیه طول کشید.

هزینه مقایسه‌ای جوهر: اپسون یا کانن یا اچ پی؟

گول هزینه پایین جوهرافشان‌های چندکاره را نخورید (حداقل مدل‌های با قیمت پایین)! هزینه جوهر قابل توجهی دارند البته بسته به اینکه چقدر از آن استفاده میکنید.

اپسون کمترین هزینه را به ازای هر صفحه برای شما دارد، کانن حدود 20درصدی بیشتر هزینه دارد، و اچ پی هم 10 درصدی بیشتر از کانن. (البته باز هم بستگی به کیفیت جوهر شما دارد و کارتریج‌های پربازده هزینه شما را خیلی کمتر میکنند!)

برای چاپ رنگی تفاوت زیادی ندارند و حدودا یک قیمت هستند. با استفاده از کارتریج‌های پربازده ممکن است هزینه شما به ازای هر صفحه حتی نصف شود و بطور مقایسه ای اول کانن، بعد اپسون و در اخر اچ پی هزینه بالاتری دارد.( گاهی اچ پی حتی تا 80 درصد بیشتر از کانن هست و اپسون تا 50 درصد بیشتر از کانن)

برنده مصرف جوهر: کانن
بهترین برای مصرف جوهر: کانن مدل TS6020 هزینه جوهر پایینی به ازای هر صفحه برای شما دارد و مدل اپسون XP-640 قابل نظر است.

لیزرهای چندکاره: اپسون یا کانن یا اچ پی؟

اگر روی کارهای بیزینسی تمرکز کرده‌اید و زیاد نیازی به پرینت تصاویر خوشکل موشکل و براق ندارید، پرینتر چندکاره مونوکروم لیزری مناسب شماست.
در وحله اول، این پرینترها سریعتر هستند، بعضی مدل‌ها برای چاپ متن 13.7 صفحه در دقیقه چاپ کردند، و بطور میانگین جوهرافشان‌ها 8 صفحه در ساعت پرینت میکنند. (البته اپسون جز این مقایسه قرار نگرفته، ضمن اینکه این کمپانی بیشتر روی جوهرافشان متمرکز شده است!)

مدل‌های کانن بطور میانگین سریعترین هستند بین پرینترهای لیزری چندکاره. اگر بخواهیم مثالی بزنیم مثلا کانن ImageClass MF217W با سرعت حدود 15.9 صفحه در دقیقه متن چاپ میکند و تصاویر سیاه سفید را هم با سرعت 12.2 صفحه در دقیقه چاپ می‌کند. مدل LaserJet Pro M127fw اچ پی مقداری آهسته‌تر با سرعت 13.5 صفحه در دقیقه چاپ می‌کند و برای چاپ تصاویر سیاه سفید نصف پرینتر کانن سرعت دارد (6.1 صفحه در دقیقه).

بعلاوه برای سرعت بیشتر، پرینترهای لیزری هزینه کمتری هم برای شما به ارمغان می‌آورند (حتی در صورت استفاده از کارتریج‌های پربازده). پرینترهای Canon ImageClass MF229dw و MF217w به ازای هر صفحه متن حدودا نصف پرینترهای چندکاره جوهرافشان هزینه اضافه میکنند.(پرینترهای اچ پی بیشترین هزینه را دارند)

اگر شما بخواهید پرینت رنگی کنید میتوانید مدل‌های چاپ رنگی لیزری را نیز انتخاب کنید مثلا مدل HP LaserJet Pro M277dw، که از همان کارتریج مشکی M127fw استفاده می‌کند.

قیمت برای خرید تونر بستگی به تامین کننده‌ی شما دارد که البته اگر دو پکی خریداری کنید مقداری هزینه کمتری خواهید داد.

برنده پرینتر لیزری چندکاره: کانن
بهترین پرینتر چندکاره لیزری: Canon ImageGlass MF217W، که از محبوبترین پرینترهای چندکاره ست و سرعت بالایی هم دارد و کیفیت بالای چاپ را برای شما به ارمغان می‌آورد، هزینه چاپ برای هر صفحه هم کم پای شما می‌افتد.

مدیریت برگه: اچ پی یا کانن یا اپسون؟

اگر شما مرتب از چاپ متن به چاپ عکس سوییچ میکنید، باید پرینتری با 2 سینی کاغذی تهیه کنید. تهیه یک دوپلکسر که دوطرف کاغذ چاپ کند همچنین مصرف کاغذ شما را نیز کاهش می‌دهد. همچنین داشتن یک پرینتر با قابلیت ADF (تغذیه اتوماتیک اسناد) برای کپی برگه‌های زیاد راحتتر است البته همه مدل‌ها کیفیت کپی خوبی ارائه نمی‌دهند و بعضی ADFها آهسته هستند مثل مدل اپسون WF-2760.

اگر شما برنامه دارید که اکثر اوقات از طریق کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند پرینت و اسکن انجام دهید، شما نیازی به یک کنترل پنل پیچیده نخواهید داشت! اما داشتن دکمه‌های زیاد عملیات را برای شما راحتتر میکند اگر که شما پرینتر چندکاره را حالت تک-کاره و مستقلا استفاده میکنید.

پرینتر اپسون XP-640 epson

بعضی مدل‌ها همراه با صفحه نمایش لمسی ارائه شده‌اند، که میتواند کار را راحتتر کند. برای مثال تاچ اسکرین اپسون XP-640 قابل اتکاست. از طرفی، صفحه نمایش لمسی کانن TS6020 گاهی اوقات پاسخی نمی‌دهد، که ما آرزو میکنیم یه روزی دکمه 4طرفه براش بذارن. همچنین، تاچ اسکرین کانن اجازه میدهد که بین انتخاب‌های منو جابجا شوید.

برنده مدیریت کاغذ: اپسون
بهترین دوپلکسر: اپسون مدل XP-640 پرینت 2طرفه سریعتری نسبت به باقی مدل‌های دوپلکسر انجام میدهد، متن‌ها را با سرعت 5.5 صفحه در دقیقه، در مقایسه با 3.6 صفحه در دقیقه که مدل رقیب آن یعنی HP Envy 5540 دارد.

خط پایان: اپسون یا کانن یا اچ پی؟

خب بالاخره کدوم پرینتر عزیز برنده این نمایش شد؟ کانن همین الان هم برنده این رقابت در چند زمینه ست. کانن (Canon TS6020) انتخاب ما در چند دسته مختلف است.

پرینت کانن Canon

همچنان، کانن حاشیه نازکی می‌اندازد و در چند دسته‌بندی پیروز است. HP برای چاپ رنگی بالاترین افتخارها را کسب کرده است، و اپسون هم در چند دسته‌بندی خوب است (ما مخصوصا مدل XP-640 را برای چاپ تصاویر دوست داریم.)

اگر شما به برند برای خرید توجه میکنید ما کانن (Canon) را برنده رقابت میدانیم.

منبع

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین پرینتر چندکاره‌ی دنیا چیست؟ مقایسه کانن، اچ پی با اپسون برنده کیست؟»

  1. متاسفانه این مطلب کاملا مغرضانه بود و بیشتر تبلیغ کانن بود تا مقایسه، اصلا نمی‌شه گفت که کانن از لحاظ کیفیت بر اپسون در جزئیات و بر اچ پی در کیفیت کلی برتری داره و قابل توجه اینجاست که اگر اچ پی هزینه ی نهایی اش اینقدر بالا نمی‌بود می توانست بعد از برخی موارد با کیفیت چند رنگ اپسون رده‌ی دوم را بخود اختصاص بدهد و حتی اول بشود در زمی‌نه‌هایی… کانن بیشتر در چاپگرهای چند کاره و شکیل در گذشته تخصص داشت ولی کیفیت چاپش واقعا در سطح عالی نیست و از رقبای اپسون بیش از پنج رنگ و اچ پی های فوق گران در کیفیت شکست می‌خورد… مطلب چون مغرضانه بود و ترجمه‌ی متوسطی داشت، جذابیت لازم را نداشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا