رفع مشکل پرینتر در خانه

گاهی برای تست عملکرد تست قلب پرینتز (فیوزینگ پرینتر)، شما نیاز به این دارید که از دستگاه یک گزارش بگیرید. همچنین گاهی اوقات هنگام خروج برگه پرینت شده از پرینتر، شما متوجه سایه یا نقاط رنگی روی کاغذ میشوید. امروز میخواهیم به شما یک تستی را یاد دهیم که با انجام آن متوجه مشکل در قطعات مختلف پرینتر شده و مشکلات جزئی را برطرف کنید. ولی چجوری؟

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن printer-setup-menu-1024x588.jpg است

وارد منوی setup شوید. در پایین گزینه services را انتخاب کنید.

سپس گزینه Cleaning Page را انتخاب کنید و مشاهده کنید برگه‌ای که بیرون میاد به چه طریقی بیرون میاد و چه عملیاتی روش انجام میشه!

مشاهده میکنید که دستگاه پرینت را بصورت تکه تکه بیرون میده، چرا؟ در این مرحله سنسورهای دستگاه، فیدرول‎‌های خروجی، قسمت هات، پرس و فیلم فیوزینگ چک میشه و اگر حرارت فیوزینگ یا هرکدام از این قطعات گفته مشکل داشته باشه، برگه از دستگاه بیرون نمیاد و داخل دستگاه میمونه. ما صبر میکنیم تا کاغذ بصورت کامل بیرون بیاد. توجه شود که پرینت به آهستگی و تیکه تیکه انجام میشود و بصورت مرحله‌ای تمامی قطعات، سنسورها، فیلم فیوزی و … در حال چک شدن هستند. اگر هم نقاطی در حین چاپ دارید این اولین راهیه که که میتونید حدودا با انجامش حدودا اون نقاط رو برطرف کنید ولی اگر مشکل داشته باشه باید با تعمیر کار مجاز صحبت کنید تا برایتان بررسی و تعمیر کنید.

کاغذی که بیرون میاد یه سری برجستگی‌هایی داره که قشنگ با دست قابل لمسه، حالت خطوط تیره روشن یک درمیون داره که نشون دهنده اینه که تست ها کاملا درست بودن و فیوزینگ دستگاه ما کارش درست بوده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا