5 دلیل برای استفاده از اینفوگرافیک

میخواهید مخاطب بیشتری جذب کنید؟ شما باید از اینفوگرافیک استفاده کنید!

سازمان دادن به برهم ریختگی مقداری دشوار است.
ساخت یک تصویر اوریجینال، جالب، قابل هضم و قابل به اشتراک گذاری میتواند شما را از دیگران متمایز کند. اینفوگرافیک (اطلاع نگاشت، آزادنگاره یا گرافیک اطلاع رسان) راحتترین راه برای خلق یک محتوای بصریست؛ و زمانی که شما آن را به درستی خلق کنید کاربران بدون هیچ چشم داشتی آن را برایتان در سراسر رسانه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و …) مثل یک ویروس پخش میکنند.

بنر 5 دلیل برای ایجاد اینفوگرافیک

ما در اینجا 5 دلیل برای اینکه چرا یک طرح نگاره ی جذاب میتواند نمایه کسب و کار یا پیج بیزینسی شما را ارتقا دهد مطرح میکنیم:

1. آن‌ها به راحتی بیشتر می‌خوانند!

حتما قانون تاثیر 5 ثانیه در اولین برخورد را شنیده‌اید! (یا 4 ثانیه یا 6 ثانیه زیاد مهم نیست!!)
با داشتن یک تصویر اینفوگرافیک گویا و زیبا شما چند قدم نسبت به کسی که فقط روی متن تمرکز کرده است جلوترید و باعث تاثیر خوبی روی خوانندگان قبل ازینکه شروع به متن خوانی کنند میگذارد.

همه ما عاشق خواندن مطلب جدید هستیم اما مغزمان سیم پیچی عجیبی دارد: حدود 65% ما یادگیرنده‌های بصری هستیم و داده‌های تصویری را سریعتر از متن پردازش و تحلیل میکنیم! (ناگفته نماند بعضی منابع می‌گویند که مغز ما تصاویر را 60هزاربار سریعتر از متن رمزگشایی میکند.)
خب ای که گفتی یعنی چه؟
یعنی قالب تصویر یک میانبر سریعتر (با مقاومت کمتر) برای نفوذ مطلب به مغز بینندگان است!

2- باعث ایجاد یک تاثیر آنی می‌شود!

تصاویری با رنگ‌های روشن، چیدمان‌های خلاقانه، کاریکاتورهای جسورانه و فونت‌های چشمگیر.

متون تمرکز شمارا بخوبی جلب نمیکنند مگر اینکه شما به اندازه کافی درگیرش شده باشید. اما مدل اینفوگرافیکی همان محتوا میتواند خوانندگان شما را حتی قبل ازینکه جذب مطلب شوند میخکوب کند.

3- قابل اشتراک گذاری هستند!

یکی از سریعتر (و همچنین ارزانترین) برای ارسال محتوا به دیگران شبکه‌های اجتماعی و سوشیال مدیاها هستند که اینفوگرافیک یک فرمت مناسب برای به اشتراک گذاریست.

مردم دوست دارند حقایق جالب و جذاب را از طریق واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و … برای همدیگر به اشتراک بگذارند. اما باهم صادق باشیم: شما چند بار نشستید و یک مقاله یا یک متن طولانی ای که برایتان یا در گروه واتساپی ارسال شده را خواندید؟ ممکن است تیترها و تصویر را نگاه کرده باشید و چند خطی خوانده باشید و سپس بیخیال ادامه متن شده باشید! (حداقل تا اینجا که بیخیال متن ما نشدین هان؟:))

با یک اینفوگرافیک چشمگیر، شما لپ مطلب و جزئیات را به راحتی به بیننده انتقال میدهید و در ذهن وی هک میشوید! و بیننده هم سریعا دکمه لایک را برایتان میزند و میرود پی کارش!

و نتیجه؟ تصویر اینفوگرافیک شما 3 برابر بیشتر احتمال دارد که لایک شود یا به اشتراک گذاشته شود؛ و این یعنی بیشتر احتمال وایرال شدن آن هست.

4- به شما و متنتان اعتبار بیشتری می‌بخشند!

هرکسی میتواند یک متن چندرقازی بنویسید و منتشر کند و وبلاگش را پر کند، اما ساخت یک اینفوگرافیک جذاب زمان‌بر است.

شما یک طراح گرافیک جسور می‌خواهید تا رنگ بندی و قالب مناسبی بسازد تا چشم را به حرکت وا دارد و مغز را برای هضم آن آماده کند، و بینندگان از لحظه ای که به آن چشم میدوزند درگیرش میشوند.

آن‌ها فرض را بر این می‌گذارند که اگر شما هزینه و زمانی گذاشته اید تا آزادنگاره شما عالی بنظر برسد، پس هزینه و زمان کافی هم گذاشته‌اید که محتوای خوبی را ارائه دهید!

پس به عنوان انعام: محتوای بصری که حمالی برای برندینگ شماست! (فقط رنگ خالی قابلیت شناسایی برند را 80% ارتقا میدهد!)

زمانی که مردم اینفوگرافیک شما را میخوانند و به اشتراک میگذارند، آن‌ها لوگوی شما، برند شما، رنگ برندینگ شما و آدرس سایتتان را متوجه می‌شوند. آن‌ها نسبت به برند شما احساسی دریافت میکنند که بدین معناست در آینده شمارا بهتر شناسایی میکنند!

5- اینفوگرافیک به رشد برند شما کمک میکند!

به شما تعدادی آمار نشان می‌دهیم:

  1. انتشاراتی‌هایی که از اینفوگرافیک استفاده میکنند 12% رشد سریعتری دارند.
  2. 40% بازاریاب‌ها گزارش داده اند که تصاویری مثل اینفوگرافیک نسبت به تصاویر ساده باعث درگیری بیشتر مخاطب میشوند.
  3. و 84% بیزینس‌هایی که از تصاویر اینفوگرافیک استفاده میکنند به موثر بودن آن اعتراف کرده‌اند.

که تمامی مواردی که گفته شد باعث میشد کوپرینت، سامانه‌ای عالی برای چاپ تصاویر شما، پوسترهای شما و عکس های اینفوگرافیک شما شود.

تیم کوپرینت سامانه‌ای حرفه‌ای و قدرتمند جهت انجام سفارشات چاپی شما و چاپ تصاویر رنگی شما با قیمتی عالی و ارسال رایگان به سراسر کشور میباشد. پس اگر به فکر رشد کسب و کار خود هستید براحتی میتوانید پوسترها، تصاویر و کاتالوگ های خود را توسط ما چاپ و درب آدرستان تحویل بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا